دوچرخه سواری در کوه های رنگی اشتهارد

تیم گردنه مه آلود

این کوه ها در نواری در شمال اشتهارد و جنوب نظر آباد قررا دارند و از هر دو سمت راه دسترسی دارند . برای برنامه این یک روزه یا نیم روزه ،، عالی است . بهترین زمان برای این منطقه اواخر پاییز است ..
ما برای برنامه ای سبک این مسیر را انتخاب کردیم . مسیری که انتخاب کردیم از سمت روستای نجم آباد در جاده اشتهارد پیش رفته و در مسیری خاکی که با تابلوی معدن نمک ملحینه مشخص شده است از جاده اصلی جدا می شود . معدن نمک راه مشخصی دارد که به دل کوه می رود . و از این مسیر می توان به دل تپه های رنگی رسید .
قرارمان ساعت 9 صبح در پاسگاه نجم آباد بود . اینها برای کسانی که مسیر 30 کیلومتری را می خواستند رکاب بزندد . ما که می خواستیم بیشتر رکاب بزنیم از نظر آباد شروع کردیم . ساعت 7:30 راه افتادیم و 9 به محل قرار رسیدیم . همه آمده بودند . آماده شدیم و حرکت کردیم . هوا خوب بود و تیم هم خوب . راه خاکی را به سمت ورودی معدن ادامه دادیم . نگهبان معدن راه را باز کرد و خیلی از مسیر و مقصدمان نپرسید . از گیت به بعد ب.د که سربالایی شروع شد . قسمتی از جاده در دل کوه خاکبرداری شده بود و تقریبا جاده ای وجود نداشت . معلوم بود که در این قسمت لودرها جو.لان داده اند . این قسمت را با دست رد کردیم تا به ادامه جاده رسیدیم . تپه های رنگی از اینجا دیده می شدند و از اینجا به بعد در میان تپه های کوچک و بزرگ ادامه مسیر می دادیم .

در میان تپه ها

دهانه غار نمکی

این هواپیما ها از فرودگاه آزادی که در همان حوالی است بلند می شوند .و خلبان این زرد قناری به خاطر ما دوری زد و ما را خیلی خوشحال کرد

سرعتمان آارم بود و بیشتر وقتمان را صرف عکاسی می کردیم . تصاویر زیبای این سفر را در کانال گردنه مه آلود در تلگرام می توانید ببینید .
بعد از گذر از تیه ها مسیری نسبتا هوار را ادامه دادیم و به جایی رسیدیم که جاده با شیبی تند وارد دره ای بزرگ می شد . دره ای بزرگ که شکلش شبیه دریاچه بود که آبش خشک شده است . اثر ویراز ماشین ها که دایره های منظمیس در این فضای زیبا ایجاد کرده بودند دیدنی بود .
فیلم جالبی از دور زدن گروه در این فضا داریم که عالی است .
ناهار را داخل دریاچه خوردیم . در سمت بالادست دریاچه یعنی در انتهای غربی ، غاز نمکی اشتهارد هم دیدنی است . بازدید کوتاهی داشتیم و راه برگشت را در پیش گرفتیم .
در این سفر موارد زیر حایز اهمیت اند :
اگر به دیدار تپه های نمکی می روید راه های زیادی وجود دارد . اگر می خواهید با ماشین بیایید بدانید مسیر ملحینه ماشین رو نیست ولی می توانید از مسیری بیایید که اشتهارد می آید و شما را به غار نمکی کی رساند .
2- در هوای بارانی اصلا توصیه نمی شود . این نوع مسیرها گل چسبنده ای دارند و کف گلی دریاچه ممکن است باتلاقی شود 3- این مسیر موتور زیاد دارد .

تصاویر بیشتر از این برنامه را می توانید در آدرس مربوط به آن در سایت ویکی لاک ببینید . همچنین ترک مسیر این در این آدرس در دسترس است .

این برنامه در ویکی لاک 

دریاچه خشک

‏26 دیدگاه در نوشته‌ی “دوچرخه سواری در کوه های رنگی اشتهارد

  1. لوازم لودر دوسان

    سلام و احترام خدمت مدیر وبسایت
    بنده از مطالب سایت شما لذت بردم و استفاده کردم تبریک میگم سایت خوبی طراحی کردید خواستم از زحماتتون تشکر کنم، باز هم مطالب وبسایت شمارو پیگیری و استفاده خواهم کرد