اعلام برنامه ، سفر به مثلث تمدن – شوشتر، شوش ، دزفول

مجموعه سازه های آبی شوشتر ، از آثار ثبت جهانی ایران و از شاهکارهای مهندسی آب دوران باستان

در آخرین ماه از پاییز ، تهران را برف گرفته و وقتش شده که سفرهای سرزمین گرم را شروع کنیم . شروع سفرهای گرممان با سفری به مثلث تمدن خواهد بود . سفری که اسفند پارسال نتوانستیم اجرا کنیم و انشالله امسال به دیدار این دیار خواهیم رفت . سفری دو روزه که از شوشتر ، پایتخت سالهای نه چندان دور خوزستان کهن آغاز می شود و با دیدار از شوش و دزفول ادامه خواهد یافت .

با توجه به عدم دسترسی به پیام رسان های معمول ، در صورتی که بعد از مطالعه توضیحات ، سوالی داشتید می توانید تماس بگیرید یا با پیامک بفرمایید تا در خدمتتان باشیم .

خلاصه برنامه

روز چهارشنبه ، 6 آذرماه 98 از محل همیشگی در ترمینال آزادی سوار اتوبوس می شویم . صبح پنجشنبه ، در شوشتر خواهیم بود . سفرمان با بازدید از مجموعه های ثبت جهانی شوشتر و در راس آنها مجموعه ابشارهای دستکند شوشتر ، آغاز خواهد شد . در مسیری که از میان مزارع نیشکر می گذرد و بستر رودهای بزرگ دز و کارون است ، به سمت معبد باستانی چغازنبیل حرکت می کنیم . شب را در روستای هدف گردشگری خماط اقامت خواهیم داشت . در این روستا امکان دسترسی به زیبایی های طبیعی منطقه و مهمتر از همه پارک ملی دز ، فراهم است .

زیگورات چغازنبیل ، بنایی مربوط به تمدن 4000 ساله ایلامی

روز جمعه به سمت شوش راهی می شویم . یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا که همچنان زندگی در آن جریان دارد .  آثاری از تمدن های باستانی ایلامی در این شهر منتظر ما هستند . بعد از بازدید از شوش ، به سمت دزفول حرکت می کنیم . از جاده ای که از وسط باغ های حاشیه دزفول می گذرد رد می شویم و در شهر بزرگ دزفول ، شاهکارهایی از مهندسی باستانی ایران را نظاره گر خواهیم بود . شاید دانستن در مورد شاهکارهایی که در زیر سطح زمین در دزفول تا سالهای گذشته در جریان بوده است و دیدن نمونه هایی آز انها برای همه ما جالب باشد . شامگاه از دزفول خداحافظی می کنیم و به تهران بازخواهیم گشت . انشالله صبح ساعت 6 در تهران خواهیم بود .

در مسیرمان رودهای کارون ، کرخه و دز را خواهیم دید .

چطور میریم

سفر ما با اتوبوس 25  نفره VIP با صندلی های تخت شو خواهد بود .  مسیر اتوبوسی از تهران تا شوشتر حدود 11 ساعت خواهد بود . برگشت از دزفول زمان کمتری خواهد برد . 

اقامت

در این سفر دو شب در مسیر رفت و برگشت و در اتوبوس خواهیم بود و یک شب را در اقامتگاه زیبای روستایی در نزدیکی چغازنبیل اقامت خواهیم داشت .

غذا

صبحانه ها ،مانند روال برنامه های پیشین ، با گروه است . با توجه به روزهای کوتاه و فرصت اندکی که در روشنی روز داریم ، لازم است حداقل زمان را برای ناهار از دست بدهیم . بنابراین توصیه می کنیم ناهار را بصورت لقمه های آماده یا هر نوع دیگری که در زمان محدود  بتوان صرف نمود همراه خودمان داشته باشیم . شام روزی که در اقامتگاه اقامت داریم ، مهمان اقامتگاه خواهیم بود .

شوش ، شهری که هر گوشه اش رد پایی از تاریخ دارد .

هزینه برنامه

هزینه برنامه 430 هزار تومان می باشد که شامل موارد زیر است :

  1. مجوز برنامه
  2. بیمه حوادث و بیمه مسئولیت  
  3.  اتوبوس رفت و برگشت
  4. کرایه حمل دوچرخه ها از تهران و برعکس
  5. ماشین پشتیبان در مسیر (2روز )
  6. اقامت
  7. صبحانه  2 روز
  8. شام 1 شب
  9. ورودی اماکن تاریخی

هوای منطقه

آذرماه ، فصل خوبی برای سفر به این منطقه است . گرمای هوا فروکش کرده و الان هوا بسیار مطبوع است . روزها حدود 20 تا 25 درجه است که شب ها تا حدود 6 درجه هم خواهد رسید.

برای روزهای برنامه بارش پیش بینی نشده است .

سطح سختی برنامه

این برنامه ، از نظر رکابزنی ، در دسته رکابزنی های جاده ای هموار قرار می گیرد و از این بابت برنامه آسانی است . کسانی که تجربه رکابزنی های بالای 50 کیلومتر را دارند براحتی می توانند در این برنامه شرکت کنند . با توجه به گذر از جاده های اصلی و فرعی ، حتما باید توصیه های مربوطه مد نظر قرار گیرد .

در این سفر بخشی از برنامه ، بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی منطقه خواهد بود . لذا این سفر ، سفری صرفا برای دوچرخه سواری نیست و علاقه مندی به موارد یاد شده می تواند باعث لذت بیشتر از این سفر شود . پیشنهاد می شود برای استفاده بیشتر از این بعد برنامه ، حتما مطالعاتی کلی در مورد تاریخ تمدن این منطقه مخصوصا حکومت ایلامیان داشته باشید .

روز مسافت کسب ارتفاع نوع مسیر اقامت  شب پشتیبان
روز 1 50 200 آسفالت اقامتگاه محلی دارد  
روز 2 90 300 آسفالت دارد
قسمتی از سازه های زیر زمینی دزفول که بازسازی شده است . دزفول شبکه وسیعی از راه ها و آبراه های زیرزمینی داشته است که تا دهه های گذشته فعال بوده اند .

پشتیبانی

در این سفر وانت پشتیبان همراه ما خواهد بود . وسایل ما را حمل خواهد کرد و دوستانی که نیاز داشته باشند می توانند از پشتیبان استفاده نمایند .  

جاهایی که خواهیم دید :

شهر شوشتر

بافت تاریخی شوشتر

سازه های آبی باستانی و آبشارهای شوشتر

پارک ملی دز

روستای گردشگری خماط

پرستشگاه باستانی زیگورات چغازنبیل

مزارع نیشکر هفت تپه

شهر تاریخی شوش

قلعه شوش

بقایای کاخ آپادانا

باغات مسیر شوش به دزفول

شهر زیبای دزفول

بافت تاریخی دزفول

مجموعه سازه های زیر زمینی و زیر ساخت های انتقال آب دزفول

توضیحات ضروری

  • حداکثر ظرفیت این برنامه ۲۵ نفر است و طبیعتا اولویت با دوستانی خواهد بود که سریعتر ثبت نامشان را نهایی کنند. با توجه به عدم امکان ارتباطات اینترنتی ، جایگزینی نفرات انصرافی دشوار خواهد بود . لذا در این برنامه امکان انصراف نخواهیم داشت .
  • شامل کلاه و دستکش و تجهیزات تعمیر دوچرخه، تیوپ اضافه، چراغ دوچرخه الزامی است. بدون کلاه ایمنی مناسب و دستکش امکان همراهی تیم وجود نخواهد داشت. لطفا دوچرخه سرویس شده باشد و از سلامت آن مطمئن باشیم. لازم است هر کس ، کلیه تجهیزات ضروری سفر را قبل از برنامه شناسایی و تهیه نماید .
  • نفرات تحت پوشش مجوز و بیمه حوادث و مسئولیت سفر با پوشش حوادث ناشی از دوچرخه سواری هستند و هزینه های حوادث احتمالی از این محل جبران می شود . در حوادث احتمالی ،مسئولیت گروه و مسئول ، در دایره تعهدات بیمه های مذکور خواهد بود و در قبال موارد خارج از تعهد بیمه مسئول نخواهد بود .
  • برنامه های گروه گردنه مه آلود در قالب قوانین کشور و دستورالعمل های وزارت ورزش است . لذا موارد مغایر با این اصول مورد پذیرش نمی باشد .
  • این سفر دوستانه و بر اساس توافقنامه اعضای گردنه مه آلود می باشد. لذا مطالعه و پذیرش کامل توافقنامه (Www.chanlibel.ir/agree) برای دوستانی که مایل به همراهی هستند الزامی است.

هماهنگی برای حضور

09356557284

شماره حساب برای واریز وجه    5041-7210-2338-8714    بنام آیدین غفارنژاد مهربانی  

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *